Belangrijke informatie voor deelname
De meditatieruimten en de kamers bevinden zich in het Stiltecentrum Betlehem, gelegen naast de Sint Willibrordsadbij.
Er zijn 14 één-persoonskamers en vier twee-persoonskamers. Elke kamer is voorzien van een douche en toilet. Iedere deelnemer krijgt een eigen kamer toebedeeld, tenzij men voorkeur heeft om een kamer te delen. Lakenpakketten kunnen gehuurd worden à € 10,00. De maaltijden zijn vegetarisch.
De zen-retraites beginnen op de aanvangsdag om 17.30 uur en eindigen op de laatste dag rond 16.00 uur.
Aanmelden
U meldt zich aan voor deelname door een e-mail naar stiltecentrum@outlook.com te sturen met vermelding van uw naam, adres en woonplaats, een telefoonnummer dat in geval van een calamiteit gebeld kan worden en de datum van de sessie(s) waaraan u deel wilt nemen. Inschrijven voor deelname aan een zen-retraite die langer duurt dan een weekend is eerst mogelijk als u eerder in het Stiltecentrum Betlehem aan een zen-retraite weekend heeft deelgenomen.
Is er plaats beschikbaar dan ontvangt u de bevestiging van uw deelname. Is er geen plaats beschikbaar dan ontvangt u bericht dat uw gegevens kosteloos in de reservelijst van de gevraagde sessie is opgenomen.
Annuleren
U annuleert uw deelname door een e-mail naar het secretariaat te sturen. In uw annulering staan de datum(s) van de sessie(s) waarvoor u uw deelname wilt annuleren.
Deelname
Circa vier weken voor aanvang van de zen-retraite ontvangen de deelnemers de uitnodiging en, onder andere, het programma.
Uw bijdrage
Direct na de bevestiging van uw deelname betaalt u de borgsom van € 50,00 per retraite. Bij feitelijke deelname wordt uw borgsom onderdeel van uw totale bijdrage. Uiterlijk zes weken vóór aanvang van de sessie moet uw bijdrage (het totaalbedrag minus de 50 Euro van de borgsom) volledig op de bankrekening van het Stiltecentrum zijn bijgeschreven. Alle betalingen graag doen door overschrijving naar: rekeningnummer NL58 RABO 0384 3502 59 t.n.v. Stiltecentrum Betlehem te Doetinchem o.v.v. uw naam, woonplaats en de datum(s) van de betreffende zen-retraites
Uw bijdrage na annulering
Bij annulering tot zes weken vóór aanvang van de sessie ontvangt u uw bijdrage, verminderd met € 15,00 administratiekosten, terug.
Bij annulering, vanaf zes weken vóór tot aan de aanvang van de sessie vervalt uw bijdrage aan het Stiltecentrum, tenzij de als gevolg van uw annulering beschikbaar gekomen plaats door iemand uit de reservelijst in gebruik wordt genomen.
Wordt de betreffende plaats in gebruik genomen dan ontvangt u de van u ontvangen bijdrage, verminderd met € 15,00 administratiekosten terug.
Wenst u een factuur dan worden aanvullend € 15,00 administratiekosten per factuur in rekening gebracht. Facturen worden eerst na afloop van de sessie toegestuurd.
Belangrijke informatie voor deelname
De meditatieruimten en de kamers bevinden zich in het Stiltecentrum Betlehem, gelegen naast de Sint Willibrordsadbij.
Er zijn 14 één-persoonskamers en vier twee-persoonskamers. Elke kamer is voorzien van een douche en toilet. Iedere deelnemer krijgt een eigen kamer toebedeeld, tenzij men voorkeur heeft om een kamer te delen. Lakenpakketten kunnen gehuurd worden à € 10,00. De maaltijden zijn vegetarisch.
De zen-retraites beginnen op de aanvangsdag om 17.30 uur en eindigen op de laatste dag rond 16.00 uur.
Aanmelden
U meldt zich aan voor deelname door een e-mail naar stiltecentrum@outlook.com te sturen met vermelding van uw naam, adres en woonplaats, een telefoonnummer dat in geval van een calamiteit gebeld kan worden en de datum van de sessie(s) waaraan u deel wilt nemen. Inschrijven voor deelname aan een zen-retraite die langer duurt dan een weekend is eerst mogelijk als u eerder in het Stiltecentrum Betlehem aan een zen-retraite weekend heeft deelgenomen.
Is er plaats beschikbaar dan ontvangt u de bevestiging van uw deelname. Is er geen plaats beschikbaar dan ontvangt u bericht dat uw gegevens kosteloos in de reservelijst van de gevraagde sessie is opgenomen.
Annuleren
U annuleert uw deelname door een e-mail naar het secretariaat te sturen. In uw annulering staan de datum(s) van de sessie(s) waarvoor u uw deelname wilt annuleren.
Deelname
Circa vier weken voor aanvang van de zen-retraite ontvangen de deelnemers de uitnodiging en, onder andere, het programma.
Uw bijdrage
Direct na de bevestiging van uw deelname betaalt u de borgsom van € 50,00 per retraite. Bij feitelijke deelname wordt uw borgsom onderdeel van uw totale bijdrage. Uiterlijk zes weken vóór aanvang van de sessie moet uw bijdrage (het totaalbedrag minus de 50 Euro van de borgsom) volledig op de bankrekening van het Stiltecentrum zijn bijgeschreven. Alle betalingen graag doen door overschrijving naar: rekeningnummer NL58 RABO 0384 3502 59 t.n.v. Stiltecentrum Betlehem te Doetinchem o.v.v. uw naam, woonplaats en de datum(s) van de betreffende zen-retraites
Uw bijdrage na annulering
Bij annulering tot zes weken vóór aanvang van de sessie ontvangt u uw bijdrage, verminderd met € 15,00 administratiekosten, terug.
Bij annulering, vanaf zes weken vóór tot aan de aanvang van de sessie vervalt uw bijdrage aan het Stiltecentrum, tenzij de als gevolg van uw annulering beschikbaar gekomen plaats door iemand uit de reservelijst in gebruik wordt genomen.
Wordt de betreffende plaats in gebruik genomen dan ontvangt u de van u ontvangen bijdrage, verminderd met € 15,00 administratiekosten terug.
Wenst u een factuur dan worden aanvullend € 15,00 administratiekosten per factuur in rekening gebracht. Facturen worden eerst na afloop van de sessie toegestuurd.
Belangrijke informatie voor deelname
De meditatieruimten en de kamers bevinden zich in het Stiltecentrum Betlehem, gelegen naast de Sint Willibrordsadbij.
Er zijn 14 één-persoonskamers en vier twee-persoonskamers. Elke kamer is voorzien van een douche en toilet. Iedere deelnemer krijgt een eigen kamer toebedeeld, tenzij men voorkeur heeft om een kamer te delen. Lakenpakketten kunnen gehuurd worden à € 10,00. De maaltijden zijn vegetarisch.
De zen-retraites beginnen op de aanvangsdag om 17.30 uur en eindigen op de laatste dag rond 16.00 uur.
Aanmelden
U meldt zich aan voor deelname door een e-mail naar stiltecentrum@outlook.com te sturen met vermelding van uw naam, adres en woonplaats, een telefoonnummer dat in geval van een calamiteit gebeld kan worden en de datum van de sessie(s) waaraan u deel wilt nemen. Inschrijven voor deelname aan een zen-retraite die langer duurt dan een weekend is eerst mogelijk als u eerder in het Stiltecentrum Betlehem aan een zen-retraite weekend heeft deelgenomen.
Is er plaats beschikbaar dan ontvangt u de bevestiging van uw deelname. Is er geen plaats beschikbaar dan ontvangt u bericht dat uw gegevens kosteloos in de reservelijst van de gevraagde sessie is opgenomen.
Annuleren
U annuleert uw deelname door een e-mail naar het secretariaat te sturen. In uw annulering staan de datum(s) van de sessie(s) waarvoor u uw deelname wilt annuleren.
Deelname
Circa vier weken voor aanvang van de zen-retraite ontvangen de deelnemers de uitnodiging en, onder andere, het programma.
Uw bijdrage
Direct na de bevestiging van uw deelname betaalt u de borgsom van € 50,00 per retraite. Bij feitelijke deelname wordt uw borgsom onderdeel van uw totale bijdrage. Uiterlijk zes weken vóór aanvang van de sessie moet uw bijdrage (het totaalbedrag minus de 50 Euro van de borgsom) volledig op de bankrekening van het Stiltecentrum zijn bijgeschreven. Alle betalingen graag doen door overschrijving naar: rekeningnummer NL58 RABO 0384 3502 59 t.n.v. Stiltecentrum Betlehem te Doetinchem o.v.v. uw naam, woonplaats en de datum(s) van de betreffende zen-retraites
Uw bijdrage na annulering
Bij annulering tot zes weken vóór aanvang van de sessie ontvangt u uw bijdrage, verminderd met € 15,00 administratiekosten, terug.
Bij annulering, vanaf zes weken vóór tot aan de aanvang van de sessie vervalt uw bijdrage aan het Stiltecentrum, tenzij de als gevolg van uw annulering beschikbaar gekomen plaats door iemand uit de reservelijst in gebruik wordt genomen.
Wordt de betreffende plaats in gebruik genomen dan ontvangt u de van u ontvangen bijdrage, verminderd met € 15,00 administratiekosten terug.
Wenst u een factuur dan worden aanvullend € 15,00 administratiekosten per factuur in rekening gebracht. Facturen worden eerst na afloop van de sessie toegestuurd.
Aanmelden bij Trui Bolscher voor 5 september:
email: oblatenwillibrordsabdij@gmail.com
of per post: Marthalaan 374; 7511 AZ Enschede
De agenda: Oblatendag 17 september 2016
Alle details zijn te vinden in de Oblatenbrief 2016 die u ook al per post heeft mogen ontvangen.
Sorry, u heeft helaas geen toegang tot deze pagina en/of berichten. Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
Bent u oblaat van de St. Willibrordsabdij en heeft u geen gebruikersnaam en wachtwoord ontvangen? Neemt u dan even kontakt op met:
Broeder Jozef, email: br.jozef62@gmail.com.
Belangrijke informatie voor deelname
De meditatieruimten en de kamers bevinden zich in het Stiltecentrum Betlehem, gelegen naast de Sint Willibrordsadbij.
Er zijn 14 één-persoonskamers en vier twee-persoonskamers. Elke kamer is voorzien van een douche en toilet. Iedere deelnemer krijgt een eigen kamer toebedeeld, tenzij men voorkeur heeft om een kamer te delen. Lakenpakketten kunnen gehuurd worden à € 10,00. De maaltijden zijn vegetarisch.
De zen-retraites beginnen op de aanvangsdag om 17.30 uur en eindigen op de laatste dag rond 16.00 uur.
Aanmelden
U meldt zich aan voor deelname door een e-mail naar stiltecentrum@outlook.com te sturen met vermelding van uw naam, adres en woonplaats, een telefoonnummer dat in geval van een calamiteit gebeld kan worden en de datum van de sessie(s) waaraan u deel wilt nemen. Inschrijven voor deelname aan een zen-retraite die langer duurt dan een weekend is eerst mogelijk als u eerder in het Stiltecentrum Betlehem aan een zen-retraite weekend heeft deelgenomen.
Is er plaats beschikbaar dan ontvangt u de bevestiging van uw deelname. Is er geen plaats beschikbaar dan ontvangt u bericht dat uw gegevens kosteloos in de reservelijst van de gevraagde sessie is opgenomen.
Annuleren
U annuleert uw deelname door een e-mail naar het secretariaat te sturen. In uw annulering staan de datum(s) van de sessie(s) waarvoor u uw deelname wilt annuleren.
Deelname
Circa vier weken voor aanvang van de zen-retraite ontvangen de deelnemers de uitnodiging en, onder andere, het programma.
Uw bijdrage
Direct na de bevestiging van uw deelname betaalt u de borgsom van € 50,00 per retraite. Bij feitelijke deelname wordt uw borgsom onderdeel van uw totale bijdrage. Uiterlijk zes weken vóór aanvang van de sessie moet uw bijdrage (het totaalbedrag minus de 50 Euro van de borgsom) volledig op de bankrekening van het Stiltecentrum zijn bijgeschreven. Alle betalingen graag doen door overschrijving naar: rekeningnummer NL58 RABO 0384 3502 59 t.n.v. Stiltecentrum Betlehem te Doetinchem o.v.v. uw naam, woonplaats en de datum(s) van de betreffende zen-retraites
Uw bijdrage na annulering
Bij annulering tot zes weken vóór aanvang van de sessie ontvangt u uw bijdrage, verminderd met € 15,00 administratiekosten, terug.
Bij annulering, vanaf zes weken vóór tot aan de aanvang van de sessie vervalt uw bijdrage aan het Stiltecentrum, tenzij de als gevolg van uw annulering beschikbaar gekomen plaats door iemand uit de reservelijst in gebruik wordt genomen.
Wordt de betreffende plaats in gebruik genomen dan ontvangt u de van u ontvangen bijdrage, verminderd met € 15,00 administratiekosten terug.
Wenst u een factuur dan worden aanvullend € 15,00 administratiekosten per factuur in rekening gebracht. Facturen worden eerst na afloop van de sessie toegestuurd.
Deze retraite is bedoeld voor deelnemers met meditatie ervaring.
Belangrijke informatie voor deelname
De meditatieruimten en de kamers bevinden zich in het Stiltecentrum Betlehem, gelegen naast de Sint Willibrordsadbij.
Er zijn 14 één-persoonskamers en vier twee-persoonskamers. Elke kamer is voorzien van een douche en toilet. Iedere deelnemer krijgt een eigen kamer toebedeeld, tenzij men voorkeur heeft om een kamer te delen. Lakenpakketten kunnen gehuurd worden à € 10,00. De maaltijden zijn vegetarisch.
De zen-retraites beginnen op de aanvangsdag om 17.30 uur en eindigen op de laatste dag rond 16.00 uur.
Aanmelden
U meldt zich aan voor deelname door een e-mail naar stiltecentrum@outlook.com te sturen met vermelding van uw naam, adres en woonplaats, een telefoonnummer dat in geval van een calamiteit gebeld kan worden en de datum van de sessie(s) waaraan u deel wilt nemen. Inschrijven voor deelname aan een zen-retraite die langer duurt dan een weekend is eerst mogelijk als u eerder in het Stiltecentrum Betlehem aan een zen-retraite weekend heeft deelgenomen.
Is er plaats beschikbaar dan ontvangt u de bevestiging van uw deelname. Is er geen plaats beschikbaar dan ontvangt u bericht dat uw gegevens kosteloos in de reservelijst van de gevraagde sessie is opgenomen.
Annuleren
U annuleert uw deelname door een e-mail naar het secretariaat te sturen. In uw annulering staan de datum(s) van de sessie(s) waarvoor u uw deelname wilt annuleren.
Deelname
Circa vier weken voor aanvang van de zen-retraite ontvangen de deelnemers de uitnodiging en, onder andere, het programma.
Uw bijdrage
Direct na de bevestiging van uw deelname betaalt u de borgsom van € 50,00 per retraite. Bij feitelijke deelname wordt uw borgsom onderdeel van uw totale bijdrage. Uiterlijk zes weken vóór aanvang van de sessie moet uw bijdrage (het totaalbedrag minus de 50 Euro van de borgsom) volledig op de bankrekening van het Stiltecentrum zijn bijgeschreven. Alle betalingen graag doen door overschrijving naar: rekeningnummer NL58 RABO 0384 3502 59 t.n.v. Stiltecentrum Betlehem te Doetinchem o.v.v. uw naam, woonplaats en de datum(s) van de betreffende zen-retraites
Uw bijdrage na annulering
Bij annulering tot zes weken vóór aanvang van de sessie ontvangt u uw bijdrage, verminderd met € 15,00 administratiekosten, terug.
Bij annulering, vanaf zes weken vóór tot aan de aanvang van de sessie vervalt uw bijdrage aan het Stiltecentrum, tenzij de als gevolg van uw annulering beschikbaar gekomen plaats door iemand uit de reservelijst in gebruik wordt genomen.
Wordt de betreffende plaats in gebruik genomen dan ontvangt u de van u ontvangen bijdrage, verminderd met € 15,00 administratiekosten terug.
Wenst u een factuur dan worden aanvullend € 15,00 administratiekosten per factuur in rekening gebracht. Facturen worden eerst na afloop van de sessie toegestuurd.
“Christus in de Regel” door br Henry Vesseur
9.30u Indien mogelijk; eucharistieviering
10.30u Koffie, welkom, programma, korte ronde kennis maken; motief, (bij vervolg: wat heb ik gedaan met wat mij raakte van de vorige bijeenkomst als verwerking in mijn leven?);
– Inleiding op onderwerp – gesprek
12.15u Middagdienst en maaltijd in de refter; afwas, vrije tijd buiten, etc
14u Eigen praktijk: thema verdiepen, verbonden met het dagelijkse leven. D.m.v. groepsgesprek; gezamenlijke opdracht of iets dergelijks, stille tijd.
17u Vespers
Aanmelden bij het secretariaat: mevr. Trui Bolscher, Marthalaan 374, 7511 AZ Enschede; of per email: oblatenwillibrordsabdij@gmail.com
Zie ook: Oblatenbrief 2016
Belangrijke informatie voor deelname
De meditatieruimten en de kamers bevinden zich in het Stiltecentrum Betlehem, gelegen naast de Sint Willibrordsadbij.
Er zijn 14 één-persoonskamers en vier twee-persoonskamers. Elke kamer is voorzien van een douche en toilet. Iedere deelnemer krijgt een eigen kamer toebedeeld, tenzij men voorkeur heeft om een kamer te delen. Lakenpakketten kunnen gehuurd worden à € 10,00. De maaltijden zijn vegetarisch.
De zen-retraites beginnen op de aanvangsdag om 17.30 uur en eindigen op de laatste dag rond 16.00 uur.
Aanmelden
U meldt zich aan voor deelname door een e-mail naar stiltecentrum@outlook.com te sturen met vermelding van uw naam, adres en woonplaats, een telefoonnummer dat in geval van een calamiteit gebeld kan worden en de datum van de sessie(s) waaraan u deel wilt nemen. Inschrijven voor deelname aan een zen-retraite die langer duurt dan een weekend is eerst mogelijk als u eerder in het Stiltecentrum Betlehem aan een zen-retraite weekend heeft deelgenomen.
Is er plaats beschikbaar dan ontvangt u de bevestiging van uw deelname. Is er geen plaats beschikbaar dan ontvangt u bericht dat uw gegevens kosteloos in de reservelijst van de gevraagde sessie is opgenomen.
Annuleren
U annuleert uw deelname door een e-mail naar het secretariaat te sturen. In uw annulering staan de datum(s) van de sessie(s) waarvoor u uw deelname wilt annuleren.
Deelname
Circa vier weken voor aanvang van de zen-retraite ontvangen de deelnemers de uitnodiging en, onder andere, het programma.
Uw bijdrage
Direct na de bevestiging van uw deelname betaalt u de borgsom van € 50,00 per retraite. Bij feitelijke deelname wordt uw borgsom onderdeel van uw totale bijdrage. Uiterlijk zes weken vóór aanvang van de sessie moet uw bijdrage (het totaalbedrag minus de 50 Euro van de borgsom) volledig op de bankrekening van het Stiltecentrum zijn bijgeschreven. Alle betalingen graag doen door overschrijving naar: rekeningnummer NL58 RABO 0384 3502 59 t.n.v. Stiltecentrum Betlehem te Doetinchem o.v.v. uw naam, woonplaats en de datum(s) van de betreffende zen-retraites
Uw bijdrage na annulering
Bij annulering tot zes weken vóór aanvang van de sessie ontvangt u uw bijdrage, verminderd met € 15,00 administratiekosten, terug.
Bij annulering, vanaf zes weken vóór tot aan de aanvang van de sessie vervalt uw bijdrage aan het Stiltecentrum, tenzij de als gevolg van uw annulering beschikbaar gekomen plaats door iemand uit de reservelijst in gebruik wordt genomen.
Wordt de betreffende plaats in gebruik genomen dan ontvangt u de van u ontvangen bijdrage, verminderd met € 15,00 administratiekosten terug.
Wenst u een factuur dan worden aanvullend € 15,00 administratiekosten per factuur in rekening gebracht. Facturen worden eerst na afloop van de sessie toegestuurd.
“Het leven van Benedictus” door br Henry Vesseur
9.30u Indien mogelijk; eucharistieviering
10.30u Koffie, welkom, programma, korte ronde kennis maken; motief, (bij vervolg: wat heb ik gedaan met wat mij raakte van de vorige bijeenkomst als verwerking in mijn leven?);
– Inleiding op onderwerp – gesprek
12.15u Middagdienst en maaltijd in de refter; afwas, vrije tijd buiten, etc
14u Eigen praktijk: thema verdiepen, verbonden met het dagelijkse leven. D.m.v. groepsgesprek; gezamenlijke opdracht of iets dergelijks, stille tijd.
17u Vespers
Aanmelden bij het secretariaat: mevr. Trui Bolscher, Marthalaan 374, 7511 AZ Enschede; of per email: oblatenwillibrordsabdij@gmail.com
Zie ook: Oblatenbrief 2016
“Lectio Divina” door br Rien van den Heuvel en Petra den Dulk
9.30u Indien mogelijk; eucharistieviering
10.30u Koffie, welkom, programma, korte ronde kennis maken; motief, (bij vervolg: wat heb ik gedaan met wat mij raakte van de vorige bijeenkomst als verwerking in mijn leven?);
– Inleiding op onderwerp – gesprek
12.15u Middagdienst en maaltijd in de refter; afwas, vrije tijd buiten, etc
14u Eigen praktijk: thema verdiepen, verbonden met het dagelijkse leven. D.m.v. groepsgesprek; gezamenlijke opdracht of iets dergelijks, stille tijd.
17u Vespers
Aanmelden bij het secretariaat: mevr. Trui Bolscher, Marthalaan 374, 7511 AZ Enschede; of per email: oblatenwillibrordsabdij@gmail.com
Zie ook: Oblatenbrief 2016
Sorry, u heeft helaas geen toegang tot deze pagina en/of berichten. Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
Bent u oblaat van de St. Willibrordsabdij en heeft u geen gebruikersnaam en wachtwoord ontvangen? Neemt u dan even kontakt op met:
Broeder Jozef, email: br.jozef62@gmail.com.
Icoonschildercursus Doetinchem
Op veler verzoek organiseert Atelier Elisabeth in de week van 3 t/m 7 juli 2017 een icoonschildercursus in de Willibrordsabdij te Doetinchem.
De cursus is primair voor beginners. U kunt kiezen uit twee iconen: aartsengel Michaël of Gabriël op een plank van 20×25 cm.
Inbegrepen in de cursus zijn vier overnachtingen in de Abdij in een eenpersoonskamer met douche en toilet en alle maaltijden. Ook het gebruik van klein materiaal (pigmenten en penselen) is inbegrepen. De plank (€ 25,00) dient ter plekke betaald te worden.
Kosten: € 530,00 per persoon.
Inschrijfgeld € 35,00. U bent verzekerd van een plaats als het inschrijfgeld betaald is.
Bij annulering wordt het inschrijfgeld terugbetaald als het lukt uw plaats door een andere deelnemer te vullen.
Lakenpaketten (onderlaken, laken, sloop, twee handdoeken en twee washandjes) zijn beschikbaar voor € 10,00, maar u kunt ook eigen beddengoed en handdoeken meenemen.
Voor meer informatie en aanmelden kunt u contact opnemen via e-mail iconenatelier.elisabeth@gmail.com